fredag 9 januari 2009

Marknadsförande spel — omvärldsanalys



Spelet är Mirrors Edge 2D och är en 2D version av originalet. Det ska ge spelaren en syn på hur man spelar det och var det går ut på. 2D versionen går ut på att springa runt och samla väskor och updrags foldrar genom att hoppa och klättra på hus väggar,kranar och slänga sig mellan ledningar. När tiden går ut så börjar man bara om på banan för man klarar inte spelet förän man samlat alla sakerna på banan. Spelet är väldigt likt originalet. Dock är storyn inte den samma eller rättare sagt det saknas story i detta.

Spelet är gjort för att få spelaren mer intresserad av att köpa originalet. Jag själv fastnade för 2D:n och köpte mig därefter originalet. Marknadsföringen av spelet är ett väldigt bra sätt för man får en bättre inblick i spelets struktur än om man bara tittar på bilder och filmer om orignalet.

Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra Götaland, Sweden
Är född 1987 i Norrköping. Bor just nu i Göteborg där jag jobbar för tillfället på Lubit AB. Söker hela tiden nya arbeten för att utöka mina erfarenheter.