måndag 16 februari 2009

SCRUM och LIA

Nu har vi avslutat vårat Pro Bono projekt, jag,Johan,Jurgis och Lowe valde att jobba med funktionshindrade patienter som fått en stroke/hjärnblödning. Vi pratade med våran produkthandledare och det kom fram till att hon ville ha ett digitalt spel. Vi använde oss av ett nytt sätt att jobba i som heter Scrum. Det var väldigt svårt att jobba med userstories och tasks. Vi har fortfarande inte lärt oss Scrum 110% men ser verkligen fram i mot.

Idag 16/2 började jag och Johan Cardell våran LIA hos Gustaf Josefsson som vi ska hjälpa med Entreprenörsjakten. Vi mötes klockan 09.00 på Espresso House och gick igenom lite saker innan vi åkte till Chalmers för att se kontoret. Vi var där ett tag och gick igenom de sista viktiga sakerna och bestämde att vi skulle ses imorgon vid lunch för att sedan åka på ett möte med en av kunderna.

Så 10 veckor framåt till den 29:e april kommer vi jobba och slita med det. ska bli riktigt roligt och se slutprodukten och se allt vi lärt oss.

För mer info om LIA:n se

Entreprenörsjakten

2 kommentarer:

Robert Wagman sa...

Intressant projekt. Har hört genom media att den är väldigt populär.

Olle Bjerkås sa...

Grymt cool produkt! Jag är imponerad :)

Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra Götaland, Sweden
Är född 1987 i Norrköping. Bor just nu i Göteborg där jag jobbar för tillfället på Lubit AB. Söker hela tiden nya arbeten för att utöka mina erfarenheter.