onsdag 19 augusti 2009

Då var det dags igen!

Nu har vi börjat igen och det känns så skönt att vara igång. Under sommaren så har det inte hänt som mycket, jag har fyllt 22 år och jag var i Turkiet med flickvännen annars var det bara slappa och inte göra nått.

I måndags när vi började så stod det en tjej som heter Anna Linton som är egen företagare och ska föreläsa för oss om Entreprenörskap i 3 veckor. Vi fick då i uppgift att slå oss ihop i grupper och komma på en affärside och ta fram det som behövdes för att klara uppgiften för att sedan i Tisdags sälja denna tjänst/produkt i 5 timmar runt om i Göteborg. Min Grupp Miniature Design som bestod av:

*Projektledare: Kim
*Designers: Christoffer och Mischa
*Säljare: Lowe och Marcus

Det såg inte så lovande ut för våran grupp till en början men när vi väl kom på en ide och höll oss fast vid den så funkade allt bra. Vi bestämde oss för att designa Vistkort och sälja varje enskild Design för 100 kr och ville man ha färdig tryckta Visitkort med sin design på så kostade det 250 kr för 250 st.. Vi lyckades få ihop två kunder som var intresserade. Visst vi vann inte själva tävlingen men i alla fall jag växte lite mer som Projektledare.

Detta läsåret kommer säkert gå jätte fort och jag hoppas verkligen jag kommer träffa fler nya spännande personer som får mig att gå åt rätt riktning till en spännande karriär inom spelvärlden..

Over and Out

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra Götaland, Sweden
Är född 1987 i Norrköping. Bor just nu i Göteborg där jag jobbar för tillfället på Lubit AB. Söker hela tiden nya arbeten för att utöka mina erfarenheter.