måndag 31 maj 2010

Söka jobb är ett heltids jobb

Sitter nu och kollar runt bland arbeten i Göteborg och Stockholm vilket inte är det lättaste då de flesta företagen som söker marknadsassistenter eller projektledare söker unga människor med 3 till 5 års erfarenhet, vilket nästan är omöjligt att hitta då tjejer och killar i min ålder precis eller om något år avslutat sina studier på högskolan eller i mitt fall Ky.

Det bästa skulle vara om de anställde oss unga och ny examinerade studenter så vi får den erfarenhet vi behöver då alla studenter är hungriga efter nya erfarenheter efter ha suttit vid skolbänken i 2 - 5 år.

Hade ett företag skrivit i sin ansökan att de söker hungriga ny examinerade studenter till de jobb de behöver folk så kommer de få anställda som kommer göra allt till 200% för att de är ute efter att lära sig så mycket de bara kan..

Nu ska jag ta en Paus i alla fall och hoppas jag får några svar..

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra Götaland, Sweden
Är född 1987 i Norrköping. Bor just nu i Göteborg där jag jobbar för tillfället på Lubit AB. Söker hela tiden nya arbeten för att utöka mina erfarenheter.